Ako efektívne  prírodné spaľovače tukovsa (okrem iných) osvedčili aj enzýmy, ktoré nájdete v ananáse, kivi a papáji.Patrí k nim aj vitamín C, ktorý obsahuje paprika, citrusy, jablká a brokolica.

Ak máte radi kávu, tak ste bližšie k vysnívanej postave ako si myslíte. Čierna káva bez cukru a mlieka dokáže značne redukovať váhu. Stará sa o to kofeín. Podobne pôsobia aj niektoré druhy čajov, najmä zelený čaj a Yerba Mate. Pochádzajú síce z rôznych rastlín, ale oba obsahujú veľmi vysokú hladinu antioxidantov ako je katechín. Katechíny výrazne podporujú chudnutie  a využívanie energie ako paliva a tukové bunky doslova zabíjajú. Teín, v nich obsiahnutý aktivuje ľudský metabolizmus a krvný obeh. Všetko však s mierou.

břicho

Prospešné tomuto účelu sú aj izoflavóny. Nájdete ich v sóji a ďateline lúčnej. Nápomocný je horčík -magnézium. V strave ho prijmete, pokiaľ budete jesť celozrnné produkty, surovú zeleninu a orechy. Nezaostáva ani vápnik. Taktiež je (podobne ako izoflavóny) schopný redukovať váhu. Konzumujte nízkotučné jogurty, syry a listovú zeleninu.

Ryby, rybky, rybičky
 

V prípade, že máte v obľube ryby, máte skoro vyhraté. V týchto morských živočíchoch sa totiž nachádza jód. Varte rozličné recepty a nebojte sa kombinácií. Losos, krevety, treska a taktiež mušle by sa na vašom tanieri mali objavovať čo najčastejšie. Jedzte taktiež studenovodné ryby, kvalitné mäso zo zvierat odchovaných vo voľnej prírode a v malých dávkach plnotučné mliečne výrobky. Do tela tak dostanete rybí olej a kyselinu linolovú, ktorá je protirakovinová a znižuje napätie prostredníctvom zníženia kortizolu (steroidný hormón) v tele. Rybí tukkyselina linolovástimulujú termognézu (pálenie kalórií). Ako prílohu k týmto pokrmom z rýb môžete použiť napr. morské riasy, ktoré sú pri likvidácií neželaných  kíl veľmi účinné. Pozor však na jód vo vysokej miere. Aj tu znovu platí pravidlo všetko s mierou. Ľanové semiačka často obsiahnuté v celozrnných pečivách a za studena lisované rastlinné oleje (ktoré tiež obsahujú kyselinu linolovú) vám pri vašej snahe schudnúť výrazne pomôžu.

Semená totiž obsahujú množstvo užitočných a vzácnych živín, ktoré prispievajú k celkovej vitalite a štíhlosti našich tiel. A tiež perfektne zlepšujú hladinu hormónov. Obsahujú vo vysokej miere zinok a priaznivo redukujú hormón testosterón. Chia semiačka, ale aj známa rasca, tekvica, sezam, ľan a melón obsahujú látky, ktoré podporujú vylučovanie estrogénov z tela. Pokiaľ budete jesť ľanové semiačka, priaznivo podporíte znížený príjem kalórií aj pri takých jedlách, ktoré sú mastné  a obsahujú fruktózu. Ak budete konzumovať hydinu, jahňacie mäso, vajcia a niektoré mliečne výrobky (srvátkové bielkoviny) a syry, obohatíte sa o karnitín, ktorý zodpovedá za transport kalórií v bunkách v našom tele.

koktejl

Nebudete mať pocit hladu a udržíte si aktívnu mozgovú činnosť s vysokou koncentráciou. A nemali by sme opomenúť ani obľúbené chilly papričky, feferónky, čierne korenie a celkovo pikantné, napr. aj zázvor. Chilly obsahuje kapsaicín, ktorý znižuje pocit hladu. Ten, kto nemá rád štipľavé si môže zakúpiť výživové doplnky, ktoré kapsaicín obsahujú. Ďalej spomeňme glutamínglycín, ktoré podporujú obnovovanie svalov a eliminujú pocit hladu. Nájdeme ich v mäse zvierat chovaných v prírode, ktoré požierajú trávu.

Karnitín si dajte pred cvičením a glycín po cvičení, keď sa cítite vyšťavení. Zamiešajte si ho napr. do vody, ktorú po tréningu vypijete a posilnite tak svoju imunitu. Zakúpte si v našom e-shope prípravky a lieky na chudnutie. Ženy, ale aj muži okrem spomínaných prírodných spalovačov určite radi vyskúšajú aj super kvalitné a licencované tabletky na chudnutie. Zvýšite a zrýchlite takto svoj úbytok na váhe. Vaše cvičenie sa môže stať oveľa viac motivačným práve s našimi produktmi, ktoré obsahujú hore spomínané prvky.