Pozitívne účinky zdravého stravovania

Dôležitým faktorom toho, ako sa cítime, ako vyzeráme, v akej sme kondícii a ako je na tom naše zdravie, je práve strava a teda potrava, ktorú pravidelne prijímame do svojho tela. A je v podstate len na nás, či v našom jedálnom lístku budú prevládať nezdravé alebo naopak zdravé potraviny.

Všeobecne by zdravé stravovanie malo byť o vyváženom príjme všetkých dôležitých živín- bielkovín, sacharidov, zdravých tukov, vitamínov a minerálov. Takisto o konzumácii jedál, ktoré nie sú vysoko spracovávané a nie sú polotovarmi, ale majú „čistý“ pôvod a sú pre nás bohatým zdrojom energie bez množstva umelo pridaných látok.

mäso so zeleninou

  • Áno, niekto v tom možno vidí zbytočné pravidlá a obmedzenia vo svojom živote. Niekto zastáva názor, že „žijeme len raz“ a chce si pravidelne dopriať všetko, čo len môže. Je to ale práve kontrola stravovania a jeho zdravšie princípy, čo sa v konečnom dôsledku podpisujú pod náš zdravší, kvalitnejší a dlhší život.

Zdravšia strava prináša v prvom rade zdravotné benefity

Znižuje hladinu „zlého“ a škodlivého cholesterolu v tele a naopak zvyšuje hladinu toho „dobrého“- HDL cholesterolu. Táto hodnota sa najlepšie reguluje potravinami ako napr. rybím mäsom, avokádom, orechmi a rastlinnými tukmi.

Áno, výsledkom bude aj dokonalejšia postava

Efektívnejšie a rýchlejšie spaľovanie tukových zásob. Z tela zmiznú aj viditeľné tukové zásoby a to ako v dôsledku posilnenia metabolizmu, tak aj v dôsledku toho, že zdravé tuky sú pre nás prirodzené, spaľujeme ich bez väčších problémov a neusádzajú sa v tele v takom množstve ako tuky umelé, ktorých sa zbavujeme ťažšie a práve tie sú zvyčajne zodpovedné za priberanie a ich nadbytočné prijímanie, resp. ukladanie vedie až k obezite.

vajce s prílohou

Budeme mať viac energie a menej sa unavíme

Z tohto dôvodu je dôležité konzumovať najmä energeticky hodnotnú stravu a vyhýbať sa polotovarom či „maškrtkám“, ktoré majú vysokú kalorickú hodnotu, ale pritom sú chudobné na obsah dôležitých živín. Sú to vlastne zbytočné kalórie.