Ste spokojný so službami?

Nejeden zákazník sa cíti nepohodlne v jeho domovine, ak služby nezodpovedajú cene, či pre nepríjemný personál a jeho správanie. Je zrejmé, že tí náročnejší dávajú prednosť zahraničiu nielen pre samotné produkty, ktoré ponúka, ale aj kvôli spôsobu, akým sú poskytované. Mnohý považovali nový zákon o rekreácii na Slovensku ako krok vedľa. Aj vy máte ťažké srdce na slovenskú pohostinnosť?

kavárna

Bojíme sa ozvať
To platí nie len v zahraničí, ale aj doma. Presolená polievka, neprepečené mäso či neoznačený alergén. To všetko prispieva k tomu, aby sa naša nálada na dovolenke rapídne zhoršila. Mnohý však poctivo mlčia, aby si deň ešte viac neznepríjemnili. Ako Slováci nie sme na kompenzačné služby zvyknutí. Našu kritiku berieme ako nepodstatný fakt, v rámci služby, za ktorú sme si zaplatili.

Správanie
Každý vie, že nie každý deň je dobrý. Všetko má však svoje hranice. Síce sme len ľudia, no v mnohých podnikoch sa tak k sebe nesprávame. Ako zákazníci sme my Slováci príliš zakríknutí. Naopak, ako zamestnanci sa mnohý v práci nepretrhnú. Pokiaľ nie je majiteľ alebo zamestnávateľ prítomný, dochádza k flákaniu. Neprofesionálny prístup, nedodržiavanie hygienických noriem a nekvalitne odvedená služba sa stáva realitou hlavne v podnikoch zameraných na strednú vrstvu. Bez profesionálneho prístupu to však nejde.

barmnka

Ako sa brániť?
Možno sa cítite bezbranne, keďže ste vydaný na pospas druhých, aj keď ste si za službu zaplatili. Musíte to zmeniť. Potrebné je nájsť hlas a ozvať sa. To nikdy nie je na škodu. Veď aj tak nezamierite do toho istého nevyhovujúceho podniku dvakrát. Nebojte sa hovoriť s vedúcim či manažérom a posťažovať sa, akú kvalitu dostávate za svoje peniaze. Nezabúdajte, že pánom situácie musíte byť vy. Nakoniec, je treba využiť modernú dobu. Nejedna služba má na webe stránku, ktorou sa chce prezentovať. Nebojte sa nechať vašu úprimnú recenziu, aby ste vystríhali druhých.